همشهری آنلاین: مصرف بنزین در فاصله روزهای ۸ تا ۱۴ فروردین به ۴۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته پیش از آن (۴۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر)، یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر افزایش داشت.

به گزارش شانا، بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، متوسط مصرف روزانه بنزین در این هفته ۶۸ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر گزارش شده است.

مصرف بنزین تهران نیز در این مدت به ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته پیش از آن (۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر) ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر کاهش داشته است.

آمارهای رسمی همچنین نشان می‌دهد که بیشترین مصرف بنزین هفته گذشته کشور مربوط به روز چهارشنبه (۱۲ فروردین) به مقدار ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و بالاترین مصرف بنزین تهران نیز مربوط به همان روز به مقدار ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است.

کمترین مقدار مصرف بنزین کشور در هفته گذشته مربوط به روز جمعه (۱۴ فروردین) با ۵۸میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و در تهران نیز مربوط به روز پنجشنبه (۱۳ فروردین) و به میزان ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است.

افزایش ۱۱۶میلیون لیتری مصرف گازوییل

مصرف گازوییل کشور نیز در هفته گذشته (۸ تا ۱۴ فروردین) با متوسط مصرف روزانه ۵۲میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر، به ۳۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن (۲۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر) ۱۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر افزایش داشته است.

بالاترین مصرف گازوییل کشور در هفته گذشته مربوط به روز سه‌شنبه (۱۱ فروردین) با ۸۰میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف گازوییل کشور در زمان یاد شده مربوط به روز ۵‌شنبه (۱۳ فروردین) با ۱۸ میلیون و ۷۰ هزار لیتر بوده است.

مصرف گازوییل تهران نیز در هفته یاد شده ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر گزارش شده که حاکی از متوسط مصرف روزانه ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر در این هفته است. [مصرف یک میلیارد و 278 میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز87 ]

کد خبر 78188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز